Odoo afbeelding en tekstblok

Kastia BV -  Karel van der Esch 

Kastia BV is in 2006 opgericht door Karel van der Esch (1958). Na 20 jaar loondienst is Karel in 2006 als zelfstandig ondernemer is gestart. Hij is sindsdien actief als zelfstandig projectmanager, als lid van de Rekenkamer Maastricht en als lid van de  Raad van Toezicht van het streekziekenhuis SJG Weert. Verder is hij oprichter en mede exploitant van  groeps- en trainings- accommodatie 't Sjetootje.

Karel heeft een universitaire achtergrond in biochemie en bedrijfskunde. Als projectmanager en lid van managementteams heeft hij in loondienst 20 jaar ervaring in de ontwikkeling van "new business" en het managen van veranderingstrajecten en ERP implementaties. Op het gebied van "new business" leidde hij ruim 10 jaar R&D- en business development teams in een B-to-B omgeving. Daarna was hij 10 jaar als projectmanager verantwoordelijk voor de optimalisatie en implementatie van standaard bedrijfsprocessen en voor ERP (SAP) implementaties. SInds 2006 richt hij zich vanuit Kastia BV vooral op business development projecten en  op de optimalisaties van bedrijfsvoering met gebruikmaking van opensource bedrijfssoftware.

Karel is een hobby kok die een goed project graag vergelijkt met het bereiden van een goede maaltijd:

  • Ken de wensen en de smaak van uw gast         ->     ken de behoefte (en doel) van de Klant 

  • Selecteer een goed menu / recept                     ->     maak een goed en realistisch (projectplan) plan

  • Zorg voor de juiste potten en pannen                 - >   selecteer de juiste software en hardware

  • Zorg voor goede ingredi├źnten                             ->    stel een goed team samen, zorg voor de juiste middelen

  • Werk met creativiteit volgens het recept             ->     werk volgens plan maar niet dogmatisch

 Heb plezier in de bereiding  en geniet van het resultaat !!


Een vrijblijvend kennismakingsgesprek staat aan de basis van een eventuele samenwerking. Daarin verkennen we hoe wensen en idee├źn aansluiten. Bij wederzijds vertrouwen volgt een Quickscan met een vooraf duidelijk vastgelegd budget en scope. Dit om een goed beeld te krijgen van de organisatie, de bedrijfsvoering, het project. Op basis hiervan wordt een  Plan van aanpak / offerte opgesteld.